DASHBOARD HOME

Jul 28, 2011

dinner kuew tiaw kugfu=)

hehe..hi2..malam ni kan..dinner dgn kuew tiaw kungfu..yum444...buat sendiri tau=)=)

ni resepinye=)=)...


Bahan-bahan ( 1 orang )

  • kueh teow
  • 2 biji telur
  • lada hitam / lada putih
  • mix seafood
  • lobak
  • 1~1setengah sudu besar tepung jagung
  • 1 cawan air
  • sayur-sayur lain (optional) (sayur2 kat rumah dah abis la pulak)
  • 1 ulas bawang putih
  • 2 biji cili padi (kalau nak lebih pedas boleh letak lebih)
  • sos tiram

Cara-cara

  1. pukul telur bersama garam dan sedikit lada hitam/ putih di dalam gelas.
  2. masukkan keuh teow hingga 3/4 gelas. (dah terlebih masuk kueh teow)
  3. tuang dalam kuali yang dah diletakkan sedikit minyak. ratakan kueh teow supaya menjadi sedikit nipis.
  4. balikkan supaya kedua-dua belah masak.
  5. masukkan dalam pinggan dan sedikit melengkung. 

  1. [untuk kuah] tumis bawang putih hingga sedikit perang. kemudian masukkan seafood mix.
  2. tuangkan tepung jagung yang telah dibancuh dengan air dalam kuali.
  3. masukkan sedikit lada hitam, cili padi, sedikit sos tiram, lobak dan sayur-sayuran.
  4. biarkan kuah sedikit pekat kemudian tuangkan ke dalam pinggan berisi kueh teow tadi. (kalau nak lebih kuah boleh tambah lagi air) 

ni gambarnye=)..hehe...bolehla...sedap jugak..hehe..first time buat ni=)=)...



Terima Kasih Sudi Singgah sini dan Komen..Kalau Sudi singgah lagi

7 comments:

hidayah azman said...

SEDAPNYE,,,,,:((
NAK SIKIT:)

nabila azmi said...

ti jom buat..hihii..=)

dR SaRA said...

wahhh....rindunyer char-kuew teow!! alangkah bahagianya kalau dpt mkn kat sini....T_T

nabila azmi said...

hihi..angh pon xmkn lagila..hihi..ni kuew tiaw kungfu=)

Sunah Sakura said...

pandainyee dia masak~ hehehe

lavenderlover said...

yummy!

nabila azmi said...

sunah sakura: xdela biase2 je.hihi..baru beljr pun...=p...
along:=)=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...